طرز بافت کلاه لبه دار پسرانه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
طرز بافت کلاه لبه دار پسرانه
دسته بندی : بافتنی,,
  • بازدید : (199)

طرز بافت کلاه لبه دار پسرانه

 

در صورتی که کلاه در سایز بزرگ تر بافته شود میتوان آن را به عنوان کلاه لبه دار مردانه استفاده نمود

و در صورت افزودن تزییناتی نظیر پاپیون و گل بافتنی میتوان از آن به عنوان کلاه لبه دار دخترانه استفاده نمود

آموزش بافت شال و کلاه بچگانه

نکته : تمام پایه ها پایه کوتاه هستند.

طرز بافت کلاه لبه دار پسرانه :
یک حلقه طلایی ۶ تایی بزنید
در هر کدام از دانه ها ۲ پایه بزنید.
رج سوم: در دانه ی اول سه پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج ادامه بدهید.

رج چهارم: در دانه ی اول دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج ادامه بدهید.
رج پنجم و ششم: مانند رج سه و چهار بافته می شود.
رج هفتم:مانند رج چهارم بافته می شود.
رج هشتم: *در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم ۳ پایه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید.* قسمت بین * را تا انتهای رج تکرار کنید.

رج نهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید در دانه ی هفتم ۳ پایه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید.* قسمت بین * را تا انتهای رج تکرار کنید.
رج دهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم ۳ پایه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید.* قسمت بین * را تا انتهای رج تکرار کنید.

رج یازدهم: در همه دانه ها یک پایه کوتاه بزنید.
رج دوازهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید. در دانه ی یازدهم ۳ پایه بزنید. دانه ی دوازدهم را جا بیندازید.* قسمت بین * را تا انتهای رج تکرار کنید.

رج سیزدهم: در همه دانه ها یک پایه کوتاه بزنید.
رج چهاردهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید. در دانه ی دهم ۲ پایه کوتاه بزنید. دانه ی یازدهم را جا بیندازید. در دانه ی سیزدهم ۳ پایه بزنید. دانه ی چهاردهم را جا بیندازید.* قسمت بین * را تا انتهای رج تکرار کنید.

قطر دایره بافته شده تا اینجا ۱۴سانتی متر است.( نخی که من استفاده کردم ضحامتش متوسط هست و شماره قلاب هم 5.0 mm) و دور تا دور کلاه 4۶ سانتی متر که مساوی است با دور سر کودک.بافت کلاه اگر کودک شما بزرگتر است می توانید رج سیزده و چهارده را تکرار کنید جایی که به اندازه ی دلخواه برسید.
رج پانزدهم تا بیستم: در دانه ی اول دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه سوم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج تکرار کنید.

طرز بافت لبه کلاه لبه دار پسرانه :
رج بیست و یکم: به اندازه ۱۵ سانت پایه کوتاه بزنید. بافت را ادامه ندهید. بلکه از همان دانه ی آخر برگردید.
رج بیست و دوم: همه را پایه کوتاه بزنید.
رج بیست و چهار تا رج بیست و هشت: مانند رج بیست و یک و بیست و دو بافته می شود.
رج بیست و نهم:شلال بزنید. اما به انتهای کار که رسیدید برنگردید بلکه بافت را ادامه دهید که عرض لبه ی کلاه و بعد از دور کلاه و بعد از عرض دیگر لبه ی کلاه هم شلال می زنید. یعنی یک دور کامل شلال بزنید. و کور کنید



مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: